Love is life

Iubirea ne deschide calea spre spiritualitate, spre armonia sufletelor si frumusetea universului, caci doar iubirea se daruie neconditionat, fara teama de sacrificiu si fara a pretinde nimic in schimb. Si astfel il inalta si il innobileaza pe om. „Cel ce nu iubeste n-a cunoscut pe Dumnezeu, pentru ca Dumnezeu este iubire” spune apostolul Ioan

"Iubirea este inrudirea omului cu Dumnezeu.Ea uneste la maxim persoanele umane fara sa le confunde.In iubire se arata plenitudinea existentei."Dumitru Staniloae

29 iunie 2013

Ca sa poti sa ierti


 

“Esti suparat?” “N-am nimic”.

E fie un dialog al surzilor, fie unul al prefacutilor. Il aud pretutindeni in jur si eu insami i-am fost protagonista de nenumarate ori.

Nu stiu altii cum au invatat sa-si refuze dreptul la suparare. Eu am invatat sa ma prefac ca nu-mi pasa, crezand ca, daca mimez indiferenta, voi arata mai putin ridicola atunci cand cineva ma loveste, ma jigneste sau ma minte in fata. M-am scuturat adesea de praf ridicandu-ma de jos cu o sprinteneala prefacuta, desi ma durea fiecare bucata de trup, fiecare coltisor de suflet. Mi-am strivit mana, mi-am zdrelit inima si-am zambit, spunand cu glas dulce ca nu ma doare deloc. Sau, cateodata, vazand ca nu am cum sa ma apar de rautatile lumii, am intors crestineste si obrazul celalalt, imaginandu-mi ca dincolo de gestul pios, chiar daca nedorit, va veni, totusi, si adevarata iertare si intelegere.

Astazi, incercand sa fac pace cu mine insami si cu toate lucrurile care mi-au tulburat linistea, invat mai intai sa imi recunosc supararile. Sa-mi marturisesc ca m-au durut tradarile, minciunile, ascunzisurile, nerecunostintele, indiferentele, incongruentele pe care, la vremea lor, m-am prefacut ca nu le vad. Sa imi dau voie sa plang pentru tot ce-am trecut sub tacere si sub o inventata nepasare. Sa jelesc iubirile mele pierdute, sa zac de neputinta de a intelege lasitatea celui care iubeste si lasa, sa invoc zanele bune care sa alunge spiritele rele din tot ce-am construit si s-a daramat, sa blestem si sa strig Nu, acolo unde mi s-a parut ca nu pot fi altfel decat intr-atat de politicoasa, incat sa spun, obligatoriu, Da. Sa intorc spatele oamenilor mici pe care eu i-am crezut mari si sa nu-mi mai fie rusine de rusinea lor.

Probabil ca, mai tarziu, am sa reusesc si sa iert totul, cu adevarat, fiindca numai dincolo de iertare se face liniste si tihna in noi.

Pana atunci invat si accept mersul firesc al lucrurilor: ca sa poti sa ierti, trebuie sa-ti dai dreptul sa te superi. Asa ca sunt suparata si nu ma tratez. Las boala sa-si urmeze mersul, ca sa ma pot vindeca profund si durabil. Cine se mai supara odata cu mine?

Alice Nastase Buciuta

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu