Love is life

Iubirea ne deschide calea spre spiritualitate, spre armonia sufletelor si frumusetea universului, caci doar iubirea se daruie neconditionat, fara teama de sacrificiu si fara a pretinde nimic in schimb. Si astfel il inalta si il innobileaza pe om. „Cel ce nu iubeste n-a cunoscut pe Dumnezeu, pentru ca Dumnezeu este iubire” spune apostolul Ioan

"Iubirea este inrudirea omului cu Dumnezeu.Ea uneste la maxim persoanele umane fara sa le confunde.In iubire se arata plenitudinea existentei."Dumitru Staniloae

6 martie 2013

Vasile Voiculescu- Batea la poarta cerului o raza


 

Batea la poarta cerului o raza,

Batea sfios si-ncet ca o straina

Tarziu, un inger a deschis sa vaza

Si-a stat, uimit de palida lumina.

Era o biata raza scaparata

Dintr-un adanc de minte omeneasca,

Ce strabatuse calea-nfricosata

De la pamant la granita cereasca

Parea atat de trista si umila,

Dar totusi credincioasa si curata,

Ca ingerul a tresarit de mila

Si-a prins-o bland de mana tremurata.

Apoi, grabit a luat-o-n cer la dansul

Si-a dus-o-n sfanta ingerilor hora;

I-a podidit pe toti, privind-o, plansul

Si-au strans-o-n brate toti ca pe o sora!

Ea le-a zambit, stergandu-le plansoarea

Si s-a rugat apoi de ei fierbinte

S-o-nfatiseze bunului Parinte

Ca sa primeasca binecuvantarea;

 

“Stapane vesnic, datator de viata,

Din ce-ntunerec ma-naltai la Tine.

Din ce prapastii crancene de gheata,

Din ce vartej de patimi si ruine!

 

Cat am luptat cu oarba ratacire,

Cu nebunia surda si pacatul

Dar n-am putut sa saman o sclipire

In largul noptii stapanind de-a latul.

 

Si-n van am ars un creier, neindurata,

Ca pe-o festila, fara de crutare,

Invinsa, goala, stinsa, spulberata

Doar in surghiun gasesc acum scapare.

 

Sa pot s-ajung la cerurile albastre,

Ca dintr-o grea catusa ce ma strange

Am strabatut prin veacuri de dezastre

Si-apoi trecui oceane-ntregi de sange!”

 

Cum sta smerita in fata stralucirii,

Silita ochii sarbezi sa si-i plece

Sarmana raza – far al omenirii,

Parea o umbra lanceda si rece.

 

“Tu vii aicea singura si-nvinsa?

Grai cel vesnic nevazutul Tata

Tu fugi de teama de a nu fii stinsa?

Dar cand s-a stins lumin-adevarata?!

 

De te-am trimis in lumile-nvrajbite

Nu te-am chemat cu pumnii stransi si goi:

Ca pe-un manunchi de raze impletite

Eu te-asteptam s-aduci pe toti la noi!

 

Dintr-un biet sambur nabusit in fasa,

Din scapararea unei minti senine

Sa fii crescut o mare uriasa,

Sa porti pamantul insusi pan la Mine!

 

Plangand stinghera si tremuratoare,

C-ai fost infranta vii sa-mi dai de stire?

Nu te primesc saraca si datoare!

Cui ai lasat bogata mostenire?!”

 

Mergand apoi spre raza-mbarbatata

I-a sarutat obrajii amandoi:

“Copila mea, fii binecuvantata,

Ia-ti deci puteri si-ntoarce-te-napoi!

 

Si chiar de-ar fi ca sterpul bulz de tina

Sa-l paraseasca ostile ceresti,

Tu sa ramai, ca tu esti doar lumina

Si nu traiesti decat cand stralucesti!”




Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu