Love is life

Iubirea ne deschide calea spre spiritualitate, spre armonia sufletelor si frumusetea universului, caci doar iubirea se daruie neconditionat, fara teama de sacrificiu si fara a pretinde nimic in schimb. Si astfel il inalta si il innobileaza pe om. „Cel ce nu iubeste n-a cunoscut pe Dumnezeu, pentru ca Dumnezeu este iubire” spune apostolul Ioan

"Iubirea este inrudirea omului cu Dumnezeu.Ea uneste la maxim persoanele umane fara sa le confunde.In iubire se arata plenitudinea existentei."Dumitru Staniloae

23 martie 2013

Poveste cu parfumul magic numit IUBIRE


 

Dragi sufete dragi , astazi vreau sa va spun o poveste. Asa ca va invit sa va asezati confortabil pe scaune, sa va relaxati, sa inspirati profund si amplu de cateva ori si pe parcursul urmatoarelor minute sa va pastrati atentia spre corpul vostru interior, ca si cum v-ati simti pe dinauntru.

Ei bine dragii si dragele mele, a fost o data ca niciodata un oras care se afla deasupra Pamantului. Si in acest oras locuiau niste fiinte extraordinare. Si toate aceste fiinte faceau parte dintr-o familie mare si fericita si cu totii se salutau pe strazi, ei bine, nu erau chiar strazi, pentru ca legile termodinamice de pe Pamant nu prea se aplicau acolo, insa nu asta este important. Un lucru extrem de interesant la aceste fiinte era ca ele nu aveau o forma definita , erau daca vreti ca niste fiinte invizibile , si fiecare se afla intr-un fel in prelungirea celeilalte. Astfel ele erau in permanenta unite si se puteau simti unele pe celelalte. Stiau tot timpul ce simt si ce gandesc celelalte.

Dar acesta nu era cel mai spectaculos lucru pe care vi-l pot spune despre ele. Cea mai interesanta parte acum urmeaza.

Unicitatea acestor fiinte consta in faptul ca emanau un parfum extraordinar, care avea niste proprietati magice si ori de cate ori erau bolnave , ori de cate ori erau triste, ori de cate ori aveau nevoie de inspiratie, ori de cate ori se simteau singure, tot ce aveau de facut era sa respire acest parfum si toate problemele dispareau intr-o clipita.

Acest parfum era acel liant ce le conecta pe toate intr-un mod minunat iar puterea lui se afla in aceasta uniune. Daca vreuna dintre aceste finte, si-ar fi pus ambitia sa se rupa de aceasta familie, de acest intreg, pentru ea. parfumul isi pierdea proprietatile.

Intr-o zi, insa, dupa ce au trait mult ani in acest mod, pentru ca spiritul lor a fost dintotdeauna unul jucaus si aventuros, cateva din aceste fiinte au aflat ca in univers exista un loc , unde pot sa aiba o noua aventura, o noua experienta intr-un joc nou. Dar pentru ca acest lucru sa fie posibil, trebuiau sa renunte pentru o vreme la corpurile lor, fara forma, si sa traiascain aceasta perioada cat se joaca acolo, in alte corpuri, mai fragile si mai dense, care nu le mai ofereau aceeasi libertate de miscare pe care au avut-o.

Bineinteles ca s-au gasit cateva fiinte curajoase si nebune care au spus, da, vrem sa mergem acolo, sa ne jucam acest joc nou si astfel au plecat.

Restul povestii o cunoasteti cu totii, pentru ca se continua aici , pe Pamant, iar aceste fiinte nebune si curajoase suntem fiecare dintre noi, doar ca nu stim asta.

Si de ce nu stim?

Nu stim, pentru ca s-a intamplat un lucru neasteptat atunci, cand am ajuns aici, in aceste corpuri. Am suferit o amnezie totala. Ne-am uitat complet identitatea si o data cu identitatea noastra am uitat si de acel parfum minunat pe care exista in interiorul nostru. Am fost atat de captivati de toate aceste jucarii ale lumii exterioare pe care le vedem, si am uitat sa respiram, constient in parfumul acela magic.

Imaginati-va un copil pe care il duci in parcul de distractii. El uita si de mama si de atat, atat de fascinat este de tot ce se intampla in jurul lui. La fel am patit si noi.

Si, ei bine, astfel am inceput sa consideram ca noi suntem de dimensiunea acestor corpuri pe care le avem, am inceput sa credem ca suntem mici si neinsemnati, fragili si ca nu putem face multe lucruri. Si am inceput sa cautam in exterior. Am inceput sa cautam vindecarea, am inceput sa cautam inspiratia, am inceput sa cautam pe cineva sa ne salveze de singuratate, in acest parc de distractii numit Pamant.

Insa cumva, intr-un mod straniu, undeva in noi, am simtit tot timpul ca ceva lipseste.

Chiar daca am reusit sa ne gasim un alt partener de joaca, chiar daca ne-am lasat cuprinsi de multitudinea de jocuri si de roluri din parcul de distractii, chiar daca am gasit o multime de lucruri interesante aici, nu am mai reusit sa ne alinam durerile, singuratatea, sa fim la fel de inspirati, sa simtim ca ne inaltam la fel cum o faceam inainte.

Pentru ca fiinta noastra tanjea dupa acel parfum, care ne conecta pe toti, care ne vindeca, care ne inalta, care ne facea sa ne simtim complet si fericiti. Si acest parfum se numeste iubire.

Astazi cu totii avem aceasta nevoie, de a simti acest parfum din nou. Si uneori spunem, ca fara iubire viata nu are sens aproape, fara iubire, nu reusim sa ne simtim completi, si asa este, pentru ca iubirea este de fapt unicitatea fiintei noastre, si de fapt ceea ce simtim este ca o parte din noi lipseste. Pentru ca inca suntem confuzi in legatura cu identitatea noastra, cautam aceasta traire unica a iubirii, in oameni, in locuri, in experiente, si uneori traim o anumita expresie a ei, insa sufletul nostru simte ca exista ceva mai mult.

Exista o iubire mai mare, care include toate celelalte forme de iubire pe care le cunoastem, iubirea pentru parinti, iubirea pentru copii, pentru prieteni, pentru soti, sotii si in aceasta iubire, devenim din nou cu totii unul, devenim din nou legati si o mare familie asa cum am fost odinioara.

Si putem sa simtim din nou acest parfum, si putem sa-I simtim puterea lui magica din nou, atata vreme cat alegem sa o facem. Cum? Avand incredere in sufletul nostru. Respirand mai mult in mod constient, intelegand ca toti oamenii pe care ii vedem pe strada nu sunt decat o prelungire a noastra, primind toate fiintele pe care le intalnim cu acceptare si cu compasiune. Mergand pur si simpu prin viata, cu aceasta constienta, ca toti am fost absorbiti de acest joc, si doar de aceea am uitat ca de fapt suntem toti parte dintr-o familie.Si doar de aceea uneori nu ne tratam unii pe ceilalti in acest mod.

Si nimeni nu e vinovat, nimeni nu este victima si cu totii impreuna , am fost de acord sa venim in acest joc, sa jucam diferite roluri, sa ne aventuram in parcul de distractii al Pamantului, si fiecare cautare a noastra, este de fapt cautarea propriei noastre identitati. Asa ca uitati-va la cel/cea care sta in preajma dumnevoastra , caci el/ea este fratele sau sora voastra, in acelasi timp pentru ca sunteti conectati, el este voi, si primindu-l pe el in viata voastra cu aceasta intelegere, va apropiati tot mai mult de parfumul minunat si magic care se afla in dumneavoastra.

Priviti la acei oameni care au nevoie de ajutor si ganditi-va, ca atunci cand le dati un ajutor, va reintalniti cu aceatsa familie mare extinsa, si sufletele voastre se mai pot bucura inca putin.

Nu degeaba se spune ca daruind vei dobandi, pentru ca orice dar facut din aceasta intelegere, este un pas catre parfumul real a fiintei tale, acel parfum care vindeca, inspira, inalta, implineste, te face sa intelegi ca nu esti si nu ai fost niciodata singur, singura, si care topeste orice separare ai crede ca exista intre tine si ceilalti.

Suntem cu totii conectati, dincolo de calatoria noastra pe Pamant, pentru totdeauna, pentru ca in acel oras de unde venim, ne vom intoarce intr-o zi, dupa ce vom finaliza jocul , si ne vom indeplini rolul pe care ni l-am propus .

Haideti sa ne reamintim cine suntem si sa ne jucam frumos unii cu ceilalti in aceasta viata. Haideti sa respiram mai mult parfumul iubirii, pentru a ne vindeca pe noi si pentru a vindeca lumea in care traim.

Si pentru a incheia povestea asa cum imi place mie, va invit sa-l imbratisati pe cel de langa voi si sa-I multumiti pentru rolul lui in acest joc al vietii. Nu uitati sa respirati in timp ce faceti asta! Haideti sa ne simtim din nou, unii pe ceilalti! Mmm, ce bine mirosim, cand incepem sa ne vedem cu adevarat drept cine suntem.

Ei bine,acesta este adevaratul parfum al iubirii, si el nu este departe. Este atat de aproape incat l-am trecut cu vederea. Va invit sa il fiecare zi de acum incolo, pentru totdeauna.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu