Love is life

Iubirea ne deschide calea spre spiritualitate, spre armonia sufletelor si frumusetea universului, caci doar iubirea se daruie neconditionat, fara teama de sacrificiu si fara a pretinde nimic in schimb. Si astfel il inalta si il innobileaza pe om. „Cel ce nu iubeste n-a cunoscut pe Dumnezeu, pentru ca Dumnezeu este iubire” spune apostolul Ioan

"Iubirea este inrudirea omului cu Dumnezeu.Ea uneste la maxim persoanele umane fara sa le confunde.In iubire se arata plenitudinea existentei."Dumitru Staniloae

11 august 2015

5 Motive pentru care nu sunt o norocoasa datorita sotului pe care il am


De ce alegerea sotului potrivit nu tine de noroc!

Nu de putine ori mi s-a intamplat sa mi se spuna ca sunt norocoasa sa am un sot ca al meu. Daca imi scapa ocazional, in cadrul unei discutii, ca sotul meu a luat copii in parc, iar in felul acesta am avut si eu posibilitatea sa ma relaxez cateva ore singura, ca este foarte bun la curatenie si la organizarea lucrurilor in casa sau ca e obisnuit sa se trezeasca noaptea atunci cand copilul nostru are nevoie, de cele mai multe ori primesc acest tip de raspuns.
La o nunta, chiar inainte de inceperea discursurilor, copilul a inceput sa planga destul de puternic si sa lase un miros incredibil. Sotul meu l-a luat de pe scaunul lui special si a plecat mai departe pentru a-i schimba scutecul. Avand-o pe fiica mea in brate, m-am asezat inapoi pe scaun pentru a asculta discursurile, simtindu-ma usurata ca am cateva momente fara bebelusul meu langa mine.
“Esti foarte norocoasa sa stii”, a spus o femeie mai in varsta , care statea langa mine.
“Norocoasa?” am intrebat.
“Ei bine, da. Voi fetelor sunteti atat de norocoase pentru ca aveti acesti barbati moderni. Adica, sa schimbe scutece? Pe vremea mea nu s-ar fi intamplata acest lucru. Da, esti foarte norocoasa.”
Stiti ce? Nu sunt norocoasa, chiar deloc si iata 5 motive:
1. A avea grija de copii este treaba noastra, nu doar a mea
Amandoi am decis sa intemeiem o familie. Am decis sa facem acest lucru impreuna. Cresterea copiilor nostri nu este treaba mea, pentru ca eu sa fiu recunoscatoare ca ma ajuta. Noi suntem parintii lor, amandoi. Ambii trebuie sa schimbam scutece, sa le citim povesti, sa mergem cu ei in parc, sa le aratam afectiune si sa ne trezim noaptea. El este un tata, nu un partener de viata incompetent.
2. Norocul nu este controlat de noi, eu l-am ales pe sotul meu
Nimeni nu m-a obligat sa ma casatoresc cu sotul meu. Am ales sa fiu cu el din pricina caracterului sau. Am luat aceasta decizie folosindu-mi mintea. In niciun caz nu as fi ales sa ma casatoresc cu un om care nu ar fi crezut in egalitatea dintre femei si barbati, care ar fi crezut ca ingrijirea copiilor ar fi fost in principal (sau doar) treaba unei femei. Sub niciun chip eu, o persoana care isi dorea copii, ar fi ales sa se casatoreasca cu un om care nu ar fi avut niciun interes in a fi un tata responsabil. Acest lucru ar fi fost o prostie, nu un ghinion.
3. Sa spui ca sunt norocoasa inseamna sa sugerezi ca toate femeile ar trebui sa accepte ce primesc si sa nu aiba control asupra vietilor lor
Si ce, eu am fost una dintre norocoase si ea nu? Am luat unul bun si ea nu? Ei bine, nu, nu e chiar asa. Daca as fi ajuns sa am un sot care sa astepte sa ma descurc singura cu ingrijitul copiilor nostri, i-as fi spus ca nu sunt multumita cu asta. Daca nu ar fi fost dispus sa lucram ca o echipa, l-as fi parasit. Ea ar fi putut oricand sa se desparta de sotul sau dezinteresat. In felul acesta ar fi reusit sa aiba o zi libera pe saptamana, cand copii ar fi mers la el, ceea ce este probabil mai mult ajutor decat primea oricum.Eu nu sunt norocoasa si nici ea nu este ghinionista. Ea a fost dispusa sa accepte, eu nu.
4. Nu este noroc ca s-au schimbat perspectivele in ceea ce priveste rolul unei mame si al unui tata, de-a lungul anilor
Este o schimbare sociala si munca grea a celor care au cautat sa faca acest lucru pentru societate. Au fost femei si barbati care au vorbit despre acest aspect, care au scris si au facut campanii pentru a aduce aceasta schimbare. Ii vedem acum pe tati ca mai mult decat sustinatori ai familiei sau cei care impun disciplina, iar aceasta schimbare nu a aparut asa de nicaieri. Nu se reduce totul la noroc. Este meritul celor care au cautat sa conteste ideile vechi, sa traiasca intr-un mod diferit si sa ii provoace si pe ceilalti sa faca la fel.
5. Nu eu sunt cea norocoasa, ci copiii mei
Copiii nu au niciun control in a decide cine sa le fie parinti. Nu au niciun control asupra celor doi adulti care traiesc cu ei in casa, care ii spala sau care le pregatesc masa. Ei nu pot spune ce este indeajuns de bine si ce nu. Ei nu pot decide daca sunt nefericiti cu ce au si sa faca ceva in acest sens. Ei pur si simplu accepta. Ei sunt cei norocosi, nu eu.
Deci sunt eu norocoasa ca am un sot ca al meu? Ei bine, cred ca intr-un fel da. Sunt norocoasa ca este sanatos, ca este langa mine. Am avut noroc ca l-am intalnit, in primul rand, dar sincer, acolo este momentul in care norocul se termina. Restul tine de alegere. Am ales sa fiu cu el. Am ales sa ma casatoresc cu el si sa intemeiez o familie, iar amandoi suntem norocosi ca ii avem pe copiii nostri.
Dar copiii sunt ai amandurora; ai mei si ai lui. El este tatal lor si eu sunt fericita, nu norocosa, ca il am.


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu