Love is life

Iubirea ne deschide calea spre spiritualitate, spre armonia sufletelor si frumusetea universului, caci doar iubirea se daruie neconditionat, fara teama de sacrificiu si fara a pretinde nimic in schimb. Si astfel il inalta si il innobileaza pe om. „Cel ce nu iubeste n-a cunoscut pe Dumnezeu, pentru ca Dumnezeu este iubire” spune apostolul Ioan

"Iubirea este inrudirea omului cu Dumnezeu.Ea uneste la maxim persoanele umane fara sa le confunde.In iubire se arata plenitudinea existentei."Dumitru Staniloae

11 iulie 2014

Confesiune – Castigi bucurie de viata

Lucia este o doamna matura, cu o aura speciala. Am vorbit cu ea despre inaintarea in varsta, despre felul cum se vede viata dupa ce ai bifat de toate, si cariera, si nepoti… Surpriza e ca se vede mult mai bine decat ne asteptam noi, cei tineri…

„Cum definesc oamenii o femeie matura? Au drept criteriu principal varsta, nu? La fel poate fi o femeie matura intelectual sau emotional. Eu, acum, pentru ca m-am maturizat odata cu anii, am castigat intelepciune.
Asta e disponibilitatea emotionala, aceea de a privi cu deschidere tot ce te inconjoara. Tu crezi ca, la 30 sau 40 de ani, eu vedeam si iubeam ce e in jurul meu asa, ca azi? Nu, nici vorba… Azi privesc cu mai multa lejeritate totul. Numai pentru familie ma mai supun regulilor. De frica sa nu li se intample celor dragi ceva, sunt grijulie si tensionata.
Altfel, nu. Intelepciunea inseamna sa ai o bucurie deplina pentru tot ce te inconjoara. Azi, cand vad un conflict intre cei tineri, ma lipseste de energie. Incerc sa impac pe toata lumea, sa avem caldura unii pentru altii. Ar trebui sa avem toti empatie si compasiune, sa fie legile de baza ale functionarii noastre ca oameni. Daca avem asta, suntem fericiti.“
Azi nu mai sunt conflictuala. Nici nu cred ca am fost vreodata. Sunt un om pozitiv, asa m-am nascut. In mintea mea e un mare… soare. Un cerc luminos, simt aceasta caldura. Si cei din jur simt asta. Oriunde ma duc, simt ca dau atentie si caldura. Si o primesc si eu, la randul meu. Cred ca si constructia mea psihica ma ajuta in acest sens, am noroc de o fire calda.
Odata cu anii, castigi bucurie de viata. Ta­nara, nu aveam mult timp de asta, atunci traiam intens; acum sunt lucruri marunte, dar care fac mare diferenta. Lucrurile simple imi dau bucurie, ma trezesc, imi fac un ceai si citesc cateva pagini dintr-o carte care imi place. Citesc, ma alint cu senzatiile mele de bine si zic «ce bine de mine!».
Nu sunt intr-un hotel de sapte stele, dar sunt intre lucrurile mele intime, familiare, iubitoare. Zic: «Doamne, Iti multumesc ca sunt sanatoasa si am energie». Astept fiecare zi cu o bucurie grozava. Am cateva lucruri care ma incarca: sa vorbesc cu prietenii, cei foarte apropiati, sa comunic mai degraba lucruri bune.
Prefer sa nu discut lucruri neplacute sau sa compensez eu ce nu e facut bine. Fac toate eforturile de a transmite pozitivitate. Daca dau un lucru bun, la fel il si primesc. Nu mai este, astfel, timp de conflicte la aceasta varsta, de resentimente… nu mai exista loc. Tratez lucrurile cu mult mai multa relaxare. Tinta mea e sa vad numai atributele placute.
Iata ce castigi cand devii senior. Altadata, la varsta mea, femeile erau trecute de mult «dincolo» sau intr-o categorie de… abandon. Dar ceea ce au adus timpurile moderne (si noi suntem beneficiarele lor fericite) este aceasta prelungire a starii fizice si psihice bune. Eu, in acest moment, am exact acelasi nevoi emotionale ca ale fiicei mele. Iubesc cu aceeasi exuberanta. Dragostea, credeti-ma, e la fel la orice varsta!
Nevoile mele mele sufletesti sunt la fel ca ale altor femei, indiferent de varsta. Si mentalitatea se schimba in prezent, din fericire. Azi, cele tinere sunt prinse cu job-ul, sunt mereu sub presiune. Cele din generatia noastra au depasit stresul, dar beneficiem de bucuria de viata! Avem maternitatea traita din plin, cariera este bifata. Si intervine in plus… desteptaciunea.
Da, desteptaciunea, care apare din pastrarea exuberantei si disponibilitatii. Oameni buni, sentimentele nu au varsta! Parca acum, avand experienta, eu le traiesc cu o savoare absolut speciala… Ma bucur de orice, sunt gata sa merg prin parc, sa alerg printre frunzele de toamna, sa culeg castane, sa ma duc la malul marii si sa admir cu o bucurie intensa marea, rasaritul, apusul, luna.
Stiu sa apreciez un pahar cu vin, conversatia la un pahar, sa ma bucur de un tango… Au, toate astea, o alta savoare, sa stiti. Dragilor, voi nu stiti inca, dar voi pasiti si mergeti inainte catre o dimensiune absolut fabuloasa! Pana azi, am spus ce aveam de spus in profesie, mi-am iubit cu pasiune meseria, am o familie minunata. Cand femeile asteptau sa isi vada baiatul si fetita, eu am avut gemeni: si fata, si baiat… Mai am si niste nepoti minunati.
Iata ce inseamna maturitatea: e bucurie, frumusete, candoare. Aduce multe lucruri bune. In plus, ai mai multa libertate. Ai detasare, un ritm mai lent, iti poti permite sa imparti energiile acolo unde vrei tu. Te reincarci din tot ce imparti si se intoarce spre tine insutit.
Sfat pentru tineri? Sa isi asigure satisfactia interna, personala, cea care vine din profesie, familie, din frumosul pe care inveti si stii sa il vezi. Fiica mea e artista si are o notiune personala de frumos, din care se nutreste. Tinerii trebuie sa aiba pasiune, satisfactie in ceea ce fac si duc la final. Cine isi face job-ul cu pasiune, e salvat. Familie, meserie, eul personal.
Astea trebuie alimentate, si atunci viata e buna… Dar trebuie sa stii sa regenerezi energia. Un lucru bine facut iti da o mare bucurie, care iti da apoi motivatia de a merge mai departe. Eu am pus mereu pe primul plan profesia, care mi-a adus energie, m-am simtit sociala, activa. Apoi, a fost important sa vad ca familia mea are un sprijin real in mine. Si, cu titlu particular, eu am fost mereu bine cu mine.
Am evitat sa intru in conflict cu mine insami. Mi-am respectat valorile, principiile. Fiecare are asa ceva. E esential sa cauti sa nu intri in conflict cu tine insuti. Am azi o franchete mare in dialogul cu mine… Imi spun ca am, poate, o trasatura care nu imi place foarte mult, dar e a mea. Ma accept total. E esential sa te accepti si sa te iubesti.
Ceea ce-mi incalzeste sufletul este ca timpul mi-l dedic descoperirii lui Dumnezeu. Vreau sa imi intaresc credinta, asta imi aduce multa liniste. Imi place definitia data de Apostolul Pavel iubirii, ca «e profund iertatoare». Vreau astfel sa vad numai ceea ce este bun in fiecare obiect, om, pom… Daca pot sa fac eu ceva in plus, fac si nu cer altora. Prefer sa consum eu energie si bani, fara masura, numai sa existe armonie si pace si energie buna in jur.“


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu