Love is life

Iubirea ne deschide calea spre spiritualitate, spre armonia sufletelor si frumusetea universului, caci doar iubirea se daruie neconditionat, fara teama de sacrificiu si fara a pretinde nimic in schimb. Si astfel il inalta si il innobileaza pe om. „Cel ce nu iubeste n-a cunoscut pe Dumnezeu, pentru ca Dumnezeu este iubire” spune apostolul Ioan

"Iubirea este inrudirea omului cu Dumnezeu.Ea uneste la maxim persoanele umane fara sa le confunde.In iubire se arata plenitudinea existentei."Dumitru Staniloae

10 octombrie 2012

Cand nu ne mai spunem nimic



Nu ne mai spunem nimic, deşi am dansat cândva pe o plajă pustie, ne-am scris numele în nisip şi toate astea. Peste noi, ţin bine minte, s-a coborât o lu­mină roşie, ne-a dezmierdat o vreme, ne-a spus că aşa o să fie acum şi pururea şi-n vecii vecilor, iar cerul s-a vălurit şi el, s-a înserat de-a binelea, până când din lucruri n-au mai rămas decât noaptea, umbrele noastre şi câţiva ţânţari. Apoi tălpile tale desculţe pe nisip, în­de­părtându-se încet de mare. Mâna ta ca o prelungire a mâinii mele. Degetele tale, degetele mele, laolaltă, lumina asta a farului, pe care o văd şi acum, pe care am s-o tot văd cum taie fâşii întregi de noapte, iar noi mer­gem mai departe pe o potecă de nisip, ajungem. Şi lu­mina asta mică a unei camere şi mai mici, şi noi râ­zând, lipiţi unul de altul, aiuriţi, pitiţi, năuci. Râsul, pă­rul şi umerii tăi, mirosul, pielea, fiecare fâşie de piele sub care te ascunzi, sub care te găsesc uimit, de fiecare dată, şi nu mă mai satur. Eşti vie, sunt viu, şi acolo, sub pielea ta, se petrec atâtea şi atâtea miliarde de lu­cruri, de acolo a început totul şi nici măcar nu ştiai asta. Nici măcar nu ştiai. Şi forfota asta nebună ca o li­nişte uriaşă, şi degetele mele ca nişte bezmetici care au descoperit lumea, iar asta e deja mai mult decât orice şi-au închipuit vreodată. Eşti aici, şi aici, şi aici, şi n-am ştiut niciodată de ce bucuria te face să plângi, de ce să te pierzi pe tine în altcineva e cel mai al naibii de adevărat lucru care s-a inventat, calea simplă ca să afli cine eşti.
Şi apoi dimineaţa, ca un şoarece care intră pe sub uşă, care îţi spune să te desprinzi, să te întorci în tine, să-ţi tragi mâinile înapoi, să mănânci şi aşa mai depar­te. Şi aşa mai departe, cu marea, ca o cucoană plictisită care te aşteaptă, hai, aprinde-ţi ţigara aia şi dă-te cu cre­mă să nu te arzi, citeşte-ţi paginile din romanul ăla plic­ticos, mângâie-ţi iubita, joacă-te cu degetele în ni­sip, taci. Să taci pentru că nu ştii ce să spui, pentru că te-ai căpătuit cu corpul ăsta în care zaci obosit după o noapte prea lungă, pentru că nu, nu poţi trăi o viaţă în­tr-un altul, iar fâşiile astea de viaţă concretă îşi au şi ele rostul lor. Doar că, năuc, ca orice bezmetic care a des­co­perit lumea într-o noapte, s-a bucurat şi a plâns, oda­tă ce te întorci în tine, e greu. Tu eşti acolo, te văd şi acum, un corp frumos şi străin întins pe un cearceaf, ai viaţa ta, cine ştie la ce te gândeşti, "la ce te gândeşti”, te întreb, "la nimic”, îmi răspunzi, "e bine”, şi eu tac şi mă gândesc la nimic, la rândul tău, iar eu îmi spun că "bine” poate să însemne şi asta, pur şi simplu, două cor­puri obosite după o noapte prea lungă, două corpuri întinse pe un cearceaf, şi marea, ca o cucoană plic­ti­sită, gândurile astea ameţite de soare, care nu duc, de fapt, nicăieri. Şi e bine, iar ziua e lungă şi năclăită de lumină, iar tălpile noastre calcă pe nisip, iar în nisip ră­mân nişte urme pe care n-am să le uit niciodată, ni­cio­dată niciodată, pentru că, vezi tu, ele sunt şi acum aco­lo, printre scoici, melci, capace de bere şi draci de ma­re, pe acolo am trecut obosiţi la o zi după ce am des­co­perit lumea, şi fiecare pas pe care l-am lăsat aco­lo s-a înfipt adânc, adânc adânc, în plaja aia pustie, în carnea şi în inima cu care îţi scriu acum.
Se înserează şi tu ştii asta. Tu ştii, pentru că eşti în­că acolo, n-ai plecat nicăieri, te văd, zgribulită de soa­rele care ţi-a intrat sub piele şi de vântul care îţi mân­gâie braţele goale, eşti aşa de frumoasă şi nici mă­car n-am să-ţi spun asta, eşti cea mai frumoasă fe­meie de pe pământ, singura, şi nici asta n-am să-ţi spun, acum doar încerc să pes­cuiesc, mu­linez încet după o ştiu­că oricât de mică, ştiuca asta care nu mai vine, ori­cât aş arunca şi aş aduce fi­rul înapoi, dar asta pe cuvânt că nu mai con­tea­ză, eşti aici, cu mine, şi aşteptăm o ştiucă să vi­nă, pe malul ăsta nu suntem decât noi, pe malul ăsta n-a fost niciodată altcineva, pe malul ăsta am pu­tea tăcea o viaţă, nu?, aşa te gândeai şi tu, sunt sigur de asta, aşa mă gândeam şi eu, aşa mă gândesc şi acum, când, uite, tot n-am prins ştiu­ca aia, am prins altele, dar nu pe aia, pentru că peştele ăla nici nu exista, nici n-avea cum să existe, atât timp cât noi eram sin­gurele fiinţe de pe pământ, din apă, din aer, din tot, noi, poate, şi un vapor fără pasageri, care a trecut doar ca să-l luăm acum în mintea şi în sufletele noastre obosite. Şi drumul îna­poi, pe un mal cu sălcii, şi oamenii inventaţi, ici şi colo, doar ca să ştim că am nimerit în lumea asta şi nu în alta, de parcă ar mai fi avut vreo importanţă, de parcă ar mai fi contat toate astea, noi şi camera aia mică mică mică şi îmbrăţişările alea nebune care reinventau lumea, din nou şi din nou, pentru prima şi ultima oară, şi cum poţi să trăieşti aşa o viaţă, cum poţi să te mai ierţi, când lumina îţi intră sub uşă ca un şoarece pitic, iar tu nu vrei să mai ştii de ea, ai uitat de tine şi de rosturile pe care trebuie, iarăşi, să înveţi să le deprinzi.
Iar marea acum, o vezi, are nişte valuri care ne-ar putea înghiţi, şi poate că ar fi mai bine aşa, dar, uite, trăim, şi ţie ţi-e somn, iar eu vreau să ne plimbăm, şi am să mă plimb singur acum şi am să-ţi povestesc tot ce n-ai văzut cât timp dormeai. Uite: ăla sunt eu şi mă tot îndepărtez, trec de case, de oameni, de vaci, de far, mă tot duc, aiurea, spre un loc pe care nu-l ştiu, mă duc fără să am habar unde ajung, de mare nu pot trece, aşa că o iau pe nisip, pe nisipul cu scoici, melci, capace de be­re şi draci de mare, mă tot duc până o­bo­sesc şi stau şi ur­lu, şi urlu, pentru că ştii şi tu de ce, ur­lu pâ­nă când nu mai pot, până când simt că m-am golit de tot şi apoi mă întorc la tine şi ne uităm la un meci de fotbal. Câştigi, tu câştigi me­reu când vrei, e de ajuns să intri pe te­ren şi soarta par­ti­dei se schimbă, dăm nişte goluri tâmpite, iar apoi ţinem de rezultat, ne apărăm feroce şi îi batem pe toţi, eşti aşa fru­moasă când câştigi meciurile alea, dar tu eşti frumoasă tot timpul, mai ales acum, când nu ne mai spunem nimic.
Se înnoptează din nou, ai văzut lu­na aia uriaşă şi sân­gerie care s-a aşezat pe capetele noas­tre?, trebuie s-o fi vă­zut, în noaptea aia ne-am tot lungit până când ne-am sprijinit frunţile de marginile ei, eram foarte înalţi, ceva mai înalţi ca de obicei, cu un milimetru mai mult de 384.000 de kilo­metri, eram înalţi şi vorbeam despre câte-n lună şi-n stele, despre off-side, despre ceaţă, despre saramura de biban, despre ceasurile cu cuc şi revistele glossy, despre pisici, pitici şi alte fiinţe, şi în tot timpul ăsta, tălpile noastre abia mai atingeau nisipul, iar noi ne tot lungeam, ceva de speriat, pe cuvânt. Era bine, şi aşa trebuia să fie: doi oameni cu picioarele pe pământ şi capul în nori, pentru că, da, se înnorase, şi din luna aia uriaşă se mai vedea doar puţin, doar o şuviţă din părul tău lung şi plin de mare. Dar asta se poate să fi visat, acum, când nu ne mai spunem nimic.
Apoi, ştii şi tu, vapoarele există pentru ca oamenii ca noi să se întoarcă din locurile vrăjite, să se întoarcă în viaţa lor care trebuie trăită, şi asta a fost întotdeauna greu, mai ales după ce am inventat lumea, mai ales du­pă ce am aflat cine suntem unul prin al­tul, vapoarele lasă în urmă ma­lu­rile cu sălcii, şi noaptea, plaja, ma­rea şi umbrele noastre care rămân acolo, şi farul ăla, şi o cameră mică, fără nici un fel de acoperiş, fără pe­reţi şi fără uşi, camera din care s-a năs­cut lumea şi noi înşine, vapoa­rele merg mai departe încet, iar pe pun­tea lor se poate dormi tot dru­mul, un somn greu, de moar­te, din care te trezeşti şi eşti tu, şi eşti sin­gur şi trebuie să te întorci la viaţa aia care trebuie trăită. Dar stai liniştită, tu eşti tot acolo, chiar şi acum, când nu ne mai spunem nimic, ai rămas cu capul plecat pe umărul meu şi ştiu că mă simţi cum respir şi ştiu că ştii că te auzi pe tine în mine, şi ne tot întoarcem, ne întoarcem şi acum.
Iubita mea, acum, când nu ne mai spunem nimic, când au trecut atâţia ani de atunci, iar degetele noastre au uitat încet drumul simplu de la unul la altul, când viaţa care ne-a trăit ne-a luat-o înainte, ne-a ascuns de noi şi ne-a dăruit servicii, îndatoriri, griji, acum, când am uitat să ne vorbim cu adevărat şi cum se face dra­gos­te, când n-am mai ştiut pe unde suntem şi cum tre­buie trăit cu capul în nori şi picioarele pe pământ, acum, când ne-am ucis pe îndelete şi ne-am urât cât pen­tru nouă vieţi, acum, când e limpede că nu am în­vă­ţat cum e să trăim în celălalt, iar separaţi şi împreună am aflat că e infinit mai greu, când toate neajunsurile noastre ne-au orbit şi s-au întors cu furie împotriva a tot ce ştiam, acum, când să rămânem nu mai înseamnă decât un maldăr de steril pe care stăm şi urlăm unul la altul, acum, în clipa asta cu tramvaie, maşini şi oameni care traversează în fu­gă, acum, când pri­vesc în gol nişte copaci care se încă­pă­ţânează să nu-şi miş­te o frun­ză, când trebuie să ies în cu­rând să cumpăr nişte ţigări şi ceva de mân­care, când toc­mai sună telefonul şi, nu, nu eşti tu cea care sună, când nu vreau să răs­pund şi n-am de ce să răs­pund, când tot ce aş vrea e să fii tu, chiar dacă nu mai am ce să-ţi vorbesc, ci doar să-ţi urlu, când, uite, lumea e concretă, iar singurele lucruri con­­crete de la mine sunt defectele, vreau să-ţi spun ceva ce nu ţi-am spus cândva, într-o seară, pe un mal cu sălcii, când în­cercam să pes­cu­iesc o ştiucă pe care n-am prins-o nici azi. Cred că am ui­tat, nici nu ştiu de ce am uitat să-ţi spun ceva atât de simplu: eşti aşa de frumoasă şi nici măcar n-am să-ţi spun asta, eşti cea mai frumoasă femeie de pe pământ, singura, şi nici asta n-am să-ţi spun, acum doar încerc să pescuiesc, mu­linez încet după o ştiucă oricât de mică, ştiuca asta care nu mai vine, oricât aş arunca şi aş aduce firul înapoi, dar asta pe cuvânt că nu mai contează, eşti aici, cu mine, şi aşteptăm o ştiucă să vină, pe malul ăsta nu sun­tem decât noi, pe malul ăsta n-a fost niciodată altci­ne­va, pe malul ăsta am putea tăcea o viaţă, închide ochii, te iubesc.

MATEI FLORIAN

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu