Love is life

Iubirea ne deschide calea spre spiritualitate, spre armonia sufletelor si frumusetea universului, caci doar iubirea se daruie neconditionat, fara teama de sacrificiu si fara a pretinde nimic in schimb. Si astfel il inalta si il innobileaza pe om. „Cel ce nu iubeste n-a cunoscut pe Dumnezeu, pentru ca Dumnezeu este iubire” spune apostolul Ioan

"Iubirea este inrudirea omului cu Dumnezeu.Ea uneste la maxim persoanele umane fara sa le confunde.In iubire se arata plenitudinea existentei."Dumitru Staniloae

1 august 2014

Scrisoarea unei tinere casatorite din India catre mama sa


Astazi, cand sunt casatorita, realizez ca o casnicie nu este doar trandafiri. Nu este doar despre a fi cu persoana iubita si a petrece timpul vietii tale. Este cu mult mai mult decat atat.

Iata scrisoarea pe care o tanara proaspat casatorita din India o adreseaza mamei sale, scrisoare apreciata si devenita populara in randul comunitatilor traditionaliste asiatice si din afara. Aceasta scrisoare face referire la o lume straina noua, la o structura familiala prea putin cunoscuta noua... Desi sunt pline de prejudecati si stereotipuri legate de rolurile de gen, inainte de a judeca aceste randuri si de-a le supune propriilor norme socio-familiale, trebuie sa mentionam ca tanara provine dintr-o cultura si o societate diferite de ale noastre.


Tanara provine dintr-o societate in care se presupune ca tinerele care se casatoresc trebuie sa locuiasca in casa sotului lor si sa faca din familia sotului noua lor familie, din noul camin un loc pe care sa-l numeasca acasa. Este o societate patriarhala, in care rolul dominant al femeii este acela de a avea grija de sotul si de familia sa. Cum vi se par perspectivele pe care le ofera aceasta scrisoare si modul in care aceasta tanara percepe lucrurile?
Scrisoarea unei tinere din India catre mama sa
"Draga mea mama,
Ca orice fata, ma gandeam inca din copilarie la zilele in care o sa fiu casatorita. Nu m-am gandit niciodata dincolo de timpul pe care se presupunea ca o sa-l petrec fericita alaturi de printul visuilor mele. Dar astazi, cand sunt casatorita, realizez ca o casnicie nu este doar trandafiri. Nu este doar despre a fi cu persoana iubita si a petrece timpul vietii tale. Este cu mult mai mult decat atat.
O casnicie vine la pachet cu partea sa de responsabilitati, obligatii, sacrificii si compromisuri. Nu pot sa ma trezesc la orice ora imi doresc. Toata lumea se asteapta sa ma trezesc si sa fiu gata inaintea oricarui altcineva din familie. Nu pot sa lenevesc in pijamalele mele de-a lungul intregii zile. Toata lumea se asteapta sa fiu prezentabila tot timpul. Nu pot sa ies afara oricand imi doresc caci sunt prinsa cu diverse treburi.

Toata lumea se asteapta sa fiu simtitoare la nevoile familiei. Nu pot sa ma duc la culcare oricand imi doresc. Toti se asteapta sa fiu activa si tot timpul in preajma tuturor. Nu pot astepta sa fiu tratata ca o printesa, insa se presupune ca trebuie sa am grija de toti ceilalti in familie. Si apoi ma gandesc si imi spun mie insami: de fapt, de ce m-am mai maritat? Eram mai fericita cu tine, mama.
Cateodata ma gandesc sa ma reintorc la tine si sa fiu iarasi rasfatata. Vreau sa vin acasa si sa ma astepte mancarea mea preferata gatita de tine in fiecare seara, dupa ce am iesit in oras cu prietenii. Vreau sa dorm cu capul pe genunchii tai ca si cum nu am nicio grija pe lume. Insa apoi, realizez deodata ca daca nu te-ai fi casatorit si tu si nu ai fi facut asemenea sacrificii in viata ta, nu as fi avut atatea amintiri frumoase la care sa ma gandesc. Si brusc, scopul tuturor acestora devine clar – sa ofer noii mele familii tot sprijinul, pacea si fericirea pe care le-am primit de la tine. Si sunt convinsa ca pe masura ce timpul va trece, voi incepe sa iubesc aceasta viata la fel de mult ca tine.
Iti multumesc mama pentru toate sacrificiile si compromisurile pe care le-ai facut. Imi dau puterea sa fac la fel.

Te iubesc,
Fiica ta"

Articol via story dose

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu