Love is life

Iubirea ne deschide calea spre spiritualitate, spre armonia sufletelor si frumusetea universului, caci doar iubirea se daruie neconditionat, fara teama de sacrificiu si fara a pretinde nimic in schimb. Si astfel il inalta si il innobileaza pe om. „Cel ce nu iubeste n-a cunoscut pe Dumnezeu, pentru ca Dumnezeu este iubire” spune apostolul Ioan

"Iubirea este inrudirea omului cu Dumnezeu.Ea uneste la maxim persoanele umane fara sa le confunde.In iubire se arata plenitudinea existentei."Dumitru Staniloae

22 mai 2015

Dincolo de bine, dincoace de rau – despre iubire - Alice Nastase & Aurora Liiceanu



E o mare durere sa iubesti, si o mare nenorocire sa scapi de aceasta durere. (Ion Luca Caragiale)

Uneori alegem prea repede despartirea. Dam de mocheta cu telecomanda si divortam…Ar fi trebuit sa rabdam mai mult? Sau poate am suportat deja prea mult? Cu ce cantar destept sa masori cantitatea de toleranta necesara si s-o compari apoi, matematic, eficient, cu revolta care te tine in viata?

N-ai sa vii si n-ai sa morti
N-ai sa sapte intre sorti
N-ai sa vara primavara
N-ai sa doamna domnisoara.
(Nichita Stanescu)

..Mi-a demonstrat de ce unu plus unu fac zero, cateodata, cand e vorba de o dragoste tarzie..Prea tarzie..

Bunul renume al unei femei se datoreaza tacerii mai multor barbati. (Humphrey Bogart)


Am fi vrut, fiecare dintre noi, sa iubim nebuneste un singur barbat in viata, sa ne trezim in fiecare dimineata a existentei noastre din dragoste pentru el, sa il dorim dezlantuit in fiecare clipa a destinului nostru. Sa tanjim sa-i purtam lui pruncii in pantece, sa-i stim doar lui, pe diafara, gustul imbatator. Si sa nu mai vedem alt barbat niciodata, orbite de o iubire fara margini si fara cusur. Ar fi fost mai simplu, iar inima noastra ar fi fost crutata de multa tristete. Dar, din pacate, se pare ca niciun barbat de pe lume nu merita sa fie  iubit inr-atat. Si atunci, esti nevoita sa mai speri, sa mai cauti, sa mai incerci…

Ceilalti lupi m-ar sfasia daca ar sti
Ca urletul meu e in realitate un plans (Octavian Paler)

Asez cu grija, an de an, pe rafturile dulapului, felii din viata mea. Imi asez cu duiosie obrazul pe fularul pufos, imi odihnesc obrazul pe gulerasul de blana, imi racoresc fruntea pe esarfa neagra de matase. Doar haine? O viata! Atingerea lor imi va destepta in minte, candva, parfumul schimbator al unei varste castigate. Pierdute. Totuna..

Drumul catre succes e intotdeauna in constructie (Anonim)

Amagire inseamna dezamagire.A iubi atat cat poti e la fel cu a iubi pana nu mai poti. Si peste toate, a fi obiectul dorintei fapturii iubite e acelasi lucru cu a fi subiectul aspiratiilor sale. Obiect, subiect, totuna. Depinde de unde privesti..

De ce sa ma casatoresc si sa fac nefericit un singur barbat, cand pot sa stau singura si sa fac nefericiti o mie? (Carrie Snow)

Ceea ce ochiul nu vede inima nu mahneste..

Celibatarii au tabieturi in loc de sentimente.. (George Moore)

Pentru iubitul tau e important ca el sa creada ca-i spui adevarul. Pentru relatia ta de iubire e important sa nu i-l spui. Pana la urma, de ce ai face-o? Oricum, un barbat pricepe greu adevarurile unei femei…

A trecut atata timp de cand n-am mai facut sex, incat nici nu mai stiu cine pe cine leaga..(Joan Rivers)

Rabufnirile violente sunt semnul animalitatii decantate in oameni. Din cand in cand, atunci cand se simt neputinciosi, invinsi, depasiti, umiliti, cand parghiile logicii incep sa le scartaie, isi amintesc de urletul fiarei, de muscatura jivinei, de lovitura bestiei. Si ataca. Dupa ce redevin oameni,  le ramane de indurat parfumul tristetii celor pe care i-au ranit. Si pedeapsa gandului ca, la Judecata de Apoi, se vor cantari numai lacrimile.

Dragostea adevarata e credinta oarba, umilinta fara preget, supunere desavarsita, incredere si daruire impotriva ta insuti, impotriva lumii intregi. Dragostea inseamna sa iti dai inima si sufletul intreg celui care ti le va zdrobi. (Charles Dickens)

Odata cu ispita libertatii incepe sfarsitul iubirii. Degeaba ne prefacem ca intr-o lume moderna, dragostea nu poate rezista fara independenta. Iubirile mari si fericite n-au nevoie de martori, n-au nevoie de moarte. Nici de butaforie, nici de spectacol, nici de artificii. Iubirea e o stare edenica. Dar pentru ca nu suntem pregatiti sa induram fericirea cumplita pe care o aduce cu ea, sub pretextul dorului de libertate, fugim din Paradis. Si ne intoarcem unde?

Daca iubesti cu adevarat pe cineva, lasa-l sa plece: daca se intoarce, e minunat. Daca nu, probabil ia cina cu cineva mai atractiv decat tine. (Bill Grieser)

Nu cred ca in dragoste exista alegeri pentru o viata. Nu cred in iubiri eterne care calaresc peste orice obstacole, in amoruri care defriseaza orice incalceli de piedici, in povesti vesnice in inimi si trupuri pereche. “Pe viata” mi se pare o sentinta nemiloasa atunci cand se aplica unei relatii cu ambitii la dragoste, sex si comunicare pe termen lung.

Pentru ca dragostea “pe viata” are fragezimea unui pahar de sampanie spart la miez de noapte in toiul nuntii. Dulceata ei, a sampaniei si a iubirii, aluneca spre inevitabil, oricat de cu mare evlavie ar fi pastrata. Si atunci, macar din cand in cand, trebuie sa reiei exercitiul pur al emotiei si rascolirii, razvratirii. S-o faci cu nebunie si constinciozitate, cu nadejde, cu deznadejde. Sa traiesti pana la sange, sa iubesti pana la durere, sa arzi pana la tipat. Sa simti ca te sfasii atunci cand te desprinzi din imbratisarea celuilalt. Sa-ti asezi ticaitul inimii in cadenta silabelor numelui sau. Sa lasi sa-ti curga prin vene parfumul sau dulce-otravit, egoist si salbatic, terestru si inaltator. Si sa uiti ca in dragoste nu exista alegeri pentru o viata. Sa vrei sa il iubesti pentru totdeauna si sa te iubeasca mereu..Imposibil.

Lucrurile mari nu sunt facute din impuls, ci dintr-o serie de lucruri mici, puse cap la cap. (Vincent Van Gogh)

In vreme ce altii traiesc in parul vietii, eu merg, indarjit, in raspar.

E tarziu, mi-e frica de nopti fara imbratisare, dar ma mandresc mai departe cu gandul frumos ca nu stiu sa iert, ca nu pot sa uit.

Voi care va intoarceti acasa
Si dupa ce-ati inchis usa
Spuneti “Buna seara”,
Voi nu stiti ce inseamna
Sa intri pe o usa tacand.
(Octavian Paler)

Un barbat pe care l-am iubit plus acelasi barbat care nu m-a iubit fac zero.

In fiecare noapte te scot din inima mea si in fiecare dimineata te gasesc acolo la loc.

Un fante, un papagal..cu care ai avut o ratacire de-o ora, va umple targul cu isprava lui. In schimb, un barbat care te-a adorat o vesnicie nu va istorisi niciodata amicilor lui cat de ravasitor a simtit ca nu poate trai fara tine.

Cu cat imbatranim, cu atat mai mare devine uimirea cand vedem cata ignoranta incape in noi fara sa ne crape hainele. (Mark Twain)

Legaturile de atasament sunt cele care au dat atat de mult prestigiu mitului duratei unei relatii si au investit timpul in aura absolutului. Atasamentul este o nevoie primara pe care multi o numesc iubire. Desi legaturile de atasament sunt atat de importante, pentru o iubire aproape perfecta mai sunt necesare si grija - “pasarea”, deci inversul nepasarii – si atractia sexuala. Cine le are pe toate?

Sexul este consolarea celor care nu au gasit dragostea (Gabriel Garcia Marquez)

Cand puiul tau va face baldabac in lichidul tau amniotic, denivelandu-ti burtica si facandu-te sa tresari in somn, s-ar putea sa-ti doresti sa fie cineva drag langa tine, care sa simta in palma si-n inima lui aceeasi mirare fierbinte. Si ai sa te simti nedrept de singura. Cand ai sa vezi tati inlacrimati asteptandu-si odraslele in fata salii de nasteri, ai sa simti durerea miraculoasa a venirii pe lume a copilului tau ca pe o pedeapsa pentru ca a crezut prea mult in iubire. Si ai sa te simti condamnata pe veci la impietrirea inimii. Dar, dincolo de toate acestea, ai sa inveti nemarginirea iubirii eterne tinandu-ti copilul in brate. Ai sa fii pentru totdeauna mai puternica pentru ca ai ales viata si nu moartea. Ai sa simti, pentru prima data, ce inseamna sa iubesti neconditionat o fiinta si sa fii rasplatita cu dragoste pura. Ai sa tresari in somn din dragoste, dorind sa saruti cu recunostinta fruntea si visele copilului care te-a facut sa devii femeie in marele, splendidul, iremediabilul inteles al cuvantului.

In aritmetica iubirii, unu plus unu fac totul, pe cand doi minus unu este egal cu zero. (Mignon McLaughlin)

..As vrea sa doresc pe cineva nebuneste. Sa-i regasesc gustul in cafeaua de dimineata, iar mirosul lui aspru sa-mi zgarie visele. Sa zac bolnava de lingoare, sa delirez, sa gem, sa strig. Sa nu ma aline decat scrasnetul dulce al cheii in usa din spatele nostru. Sa uit de tot ca dragostea se cuvine sa fie inteleapta. Si sa nu-mi pese ca poate veni o clipa in care sa sufar, atata vreme cat fara dragoste pot sa mor. Sa nu mai am curajul sa-l intreb pe Dumnezeu daca e bine ce fac, si atunci sa nu-l mai intreb nimic…

Vreau sa am copii, dar prietenele mele m-au speriat. Una dintre ele mi-a povestit ca a fost in travaliu treizeci si sase de ore. Eu nu vreau sa fac nici macar un lucru placut pret de treizeci si sase de ore!” (Rita Rudner)

Opreste trecerea. Stiu ca, unde nu e moarte, nu e nici iubire, si totui, te rog: opreste ceasornicul cu care ne masori destramarea. (Lucian Blaga)

Am sarutat fara noima. Am imbratisat fara rost. Dar m-am intors, de fiecare data, spasita, la cel pe care il iubeam. Si cu un fuior de lacrimi femeiesti in suflet, i-am spus adevarul. Si am plecat. Adesea am fost chemata inapoi. Cateodata, in urma mea s-a lasat tacere si pustiu…

E adevarat, e crunt de adevarat ca femeile nu au vise erotice cu domnii gospodari, care bat covoarele o data pe luna si stiu sa puna muraturi, ci cu Don Juanii care stiu sa te faca sa suferi, ah, sa te perpelesti, sa mori de gelozie, sa arzi de ingrijorata dorinta. Fosneste in noi, racoros si superb, fascinatia raului.

Cel mai periculos lucru din lume e sa sari peste o prapastie din doi pasi” ( William Lloyd George)

Sursa nemultumirii noastre sunt problemele mici. Oamenii nu se-mpiedica de munti, ci de pietre. (Proverb chinezesc)

Luata pe nepregatite, n-am putut sa ripostez decat aparandu-ma cu armele trecutului meu inteles, acceptat. Si l-am contrazis, recunoscand ca toata viata mi-am dorit sa fiu curva. Dar m-a impiedicat mereu cate-un porc de barbat. De care m-am indragostit cu deznadejde fidela sau care m-a dezamagit atat de tare, incat convalescenta lunga de dupa intalnire m-a tinut departe de alte deznadejdi, cauzate de alti dragi parteneri de iubire. Si n-am mai apucat, desi voiam…

Vreau sa va spun o povestioara ingrozitoare despre contraceptia orala. Am intrebat o femeie daca vrea sa se culce cu mine si mi-a spus : Nu! (Woody Allen)

Am reguli stricte in ceea ce priveste intalnirile cu colegii, in afara programului. Dar le mai ajustez, atunci cand relatia devine serioasa.(Nelle , Ally McBeal)

Cand eram mai tanar, puteam sa-mi amintesc orice, indiferent daca se intamplase sau nu.(Mark Twain)

Adevarul nu moare niciodata, el duce numai la o existanta mizerabila (Proverb idis)

Tristetea mea aude nenascutii caini/ pe nenascutii oameni cum ii latra” (Nichita Stanescu)

Dragostea dureaza trei bani…

Problema sexuala a baietilor de bani gata este ca au fost obisnuiti, din frageda pruncie, sa primeasca totul fara sa dea nimic. Nici macar nu le-a explicat cineva vreodata ca intre o fata si un Porsche exista o diferenta: cand distrugi o fata, taticul nu te cearta. (Frederic Beigbeder)

Cel mai trist lucru in dragoste este faptul ca de cele mai multe ori sufletul ti-l rapeste exact acela care nu are nevoie de el (I.L.Caragiale)

..Si mi-am parlit inima intr-o poveste in care inflacararea era, nedrept si dureros, mai mult a mea.

Iubeste-ma fara sa ma deranjezi, accepta-ma asa cum sunt, caci nu ma voi schimba niciodata pentru tine, da-mi mie toate pernele din pat, lasa-ma sa te mint, sa te insel si sa te uit cand mi se face chef sa nu-mi amintesc, fiindca asa sunt eu, imprevizibil, navalnic, salbatic…

Exista iubiri primitoare si iubiri capcana.Exista iubiri otravite, splendide precum ciupercile cu palarie rosie, dar care ucid cu aceeasi neiertatoare iuteala. Exista si iubiri-iluzii, pe care le cauti si le inventezi cu tot dinadinsul atunci cand ti-e cumplit de foame sa te-ndragostesti.

Fara tine-i cumplit, fara tine mi-e greu,
De n-ai fi tu cum esti, eu n-as ramane eu,
Sa-mi aduci ierni de iad, sa imi dai toamne reci,
Sa ma-njuri, sa ma-nseli, dar sa nu poti sa pleci .
(Adrian Paunescu)

Nu stiam ca floarea amara a singuratatii are, daca o atingi pe obraz, sunetul unor pasi care pleaca. (Octavian Paler)

Pentru unii barbati mi-am deslusit trairile mai intai in vis, si-abia apoi in lumina de veghe. Am adomit senina si m-am trezit  chircita de chinurile dragostei, care-mi dadusera, pana atunci tarcoale fara sa le pot intelege. Si mult dupa ce povestea s-a-ncheiat, am continuat sa-i iubesc cu tot sufletul in vis, pe taramul unde nu exista ranchiuna, nici tradare, nici moarte.

Imi doresc un barbat sensibil si intelegator. Cer prea mult unui milionar? (Zsa Zsa Gabor)


http://summer-99.blogspot.ro/

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu