Love is life

Iubirea ne deschide calea spre spiritualitate, spre armonia sufletelor si frumusetea universului, caci doar iubirea se daruie neconditionat, fara teama de sacrificiu si fara a pretinde nimic in schimb. Si astfel il inalta si il innobileaza pe om. „Cel ce nu iubeste n-a cunoscut pe Dumnezeu, pentru ca Dumnezeu este iubire” spune apostolul Ioan

"Iubirea este inrudirea omului cu Dumnezeu.Ea uneste la maxim persoanele umane fara sa le confunde.In iubire se arata plenitudinea existentei."Dumitru Staniloae

9 noiembrie 2013

Casatoria nu este pentru tine. Iar Dragostea este despre cel pe care il iubesti



Citeste textul emotionant al unui barbat indragostit si casatorit, textul care in doar cateva zile a cucerit intreg internetul. Seth Adam Smith vorbeste despre dragostea adevarata si despre ce inseamna o casnicie cu adevarat.

Ne-a atras atentia un viral care circula de cateva zile in lumea internetului si a retelelor sociale. Textul ii apartine lui Seth Adam Smith, iar povestea sa s-a raspandit cu repeziciunea focului, fiind preluata si republicata de multe siteuri si bloguri (chiar si de huffingtonpost ), dar si sharuita de sute pe ori in social media. Este un text minunat, ce merita citit si care a fost publicat initial pe blogul tanarului casatorit: sethadamsmith.com. Seth spune ca mariajul nu este doar pentru el, doar despre el, este mai mult decat atat.
Seth Adam Smith este un bloger nascut in Alaska, redactor sef la publicatia ForwardWalking.com, un site ce isi doreste sa vina in ajutorul celor care isi doresc sa mearga mai departe in viata.
Seth Adam Smith: De ce casnicia nu este pentru tine

Casatorit de numai un an si jumatate, am ajuns recent la concluzia ca mariajul nu este pentru mine. Dar te rog, inainte de a face orice presupuneri, citeste in continuare….
Am cunoscut-o pe sotia mea in liceu pe cand aveam 15 ani. Eram prieteni de 10 ani pana cand… pana cand am decis ca nu mai vrei sa fim doar prieteni . Recomand cu incredere ca cei mai buni prieteni sa se indragosteasca. Vremuri bune vor veni pentru toti.
Cu toate acestea, faptul ca m-am indragostit de cea mai buna prietena nu m-a impiedicat sa nu simt anxietate si anumite frici legate de casatorie. Cu cat eu si Kim ne apropiam mai mult de decizia de a ne casatori, cu atat mai mult eram cuprins de o frica paralizanta. Eram oare pregatit? Luam eu decizia potrivita? Era Kim persoana potrivita cu care sa ma casatoresc? Ma va face ea fericit?

Apoi, intr-o noapte fatidica, am impartit aceste ganduri si nelinisti cu tatal meu.
Poate ca fiecare din noi a avut momente in viata sa cand a simtit ca timpul incetineste brusc si ca aerul devine linistit si ca totul in jur pare ca se contracta, marcand acel moment ca pe unul pe care nu-l vom uita niciodata… Un asemenea moment a fost cand tatal meu mi-a oferit raspunsul lui la nelinistile mele. Cu un zambet pe care i-l cunosteam, mi-a spus: “Seth, esti complet egoist. Asa ca o sa fac ca totul sa fie foarte simplu: casatoria nu este pentru tine. Nu te casatoresti ca sa te faci pe tine fericit, te casatoresti ca sa faci pe altcineva fericit. Mai mult decat atat, casatoria ta nu este pentru tine insuti, te casatoresti pentru o familie. Nu doar pentru rudele prin alianta si tot acest nonsens, ci pentru viitorii tai copii. Cine vrei sa te ajute sa ii cresti? Cine vrei sa ii influenteze? Casatoria nu este pentru tine. Nu este despre tine. Casatoria este despre persoana cu care te-ai casatorit.”

Atunci, chiar in acel moment, am stiut ca ea, Kim, este persoana potrivita cu care sa ma casatoresc. Am realizat ca vreau sa o fac fericita, sa o vad zambind in fiecare zi, sa o fac sa rada in fiecare zi. Am vrut sa fiu o parte din familia ei si familia mea vroia ca ea sa faca parte din a noastra. Si uitandu-ma inapoi, la toate acele momente cand am vazut-o jucandu-se cu nepoatele mele, am stiut ca ea este cea alaturi de care vreau sa intemeiez propria familie.
Sfatul tatalui meu a fost atat socant, cat si revelator. Nu avea nimic in comun cu filozofia mercantila de astazi conform careia daca ceva nu te face fericit, il duci inapoi si iei altceva nou in schimb.
Nu. O casnicie adevarata (si iubirea adevarata) nu este niciodata despre tine. Este despre persoana pe care o iubesti – despre ceea ce isi doreste, despre nevoile sale, despre sperantele sale, despre visurile sale. Egoismul doreste sa afle “Ce-mi iese mie din asta?”, in timp ce dragostea intreaba “Ce pot sa ofer aici?”
In urma cu ceva timp, sotia mea mi-a aratat ce inseamna sa iubesti neegoist. Pentru multe luni, inima mea a devenit impietrita de un amestec de frica si resentiment. Apoi, dupa ce tensiunea s-a acumulat pana cand niciunul dintre noi nu a mai putut sa o suporte, emotiile au erupt. Eram dur. Eram egoist.
Insa in loc sa se adapteze la egoismul meu, Kim a facut ceva mai mult decat minunat – si-a revarsat dragostea asupra mea. Lasand la o parte toata durerea si angoasa pe care i-am cauzat-o, m-a luat cu duiosie in bratele ei si mi-a alinat sufletul.

 Am realizat ca am uitat sfatul tatalui meu. In timp ce Kim isi indeplinea partea ei de casnicie: sa ma iubeasca, partea mea de casnicie a devenit toata despre mine. Faptul ca am realizat acest lucru ingrozitor mi-a adus lacrimi in ochi si i-am promis sotiei mele ca o sa incerc sa fiu mai bun.
Pentru toti cei care citesc acest articol – casatoriti, aproape casatoriti, single, jurand sa ramana burlaci – vreau sa stiti ca mariajul nu este pentru voi. Nicio relatie adevarata de dragoste nu este pentru tine. Dragostea este despre persoana pe care o iubesti.
Si, in mod paradoxal, cu cat iubesti mai mult si mai adevarat acea persoana, cu atat mai multa dragoste primesti. Si nu doar de la cel de langa tine, ci si de la prietenii sai si de la familia sa si de la miile de ceilalti pe care nu i-ai fi cunoscut daca dragostea ta ar fi ramas centrata asupra ei insesi.
Intr-adevar, dragostea si casatoria nu sunt pentru tine. Ele sunt pentru ceilalti.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu