Love is life

Iubirea ne deschide calea spre spiritualitate, spre armonia sufletelor si frumusetea universului, caci doar iubirea se daruie neconditionat, fara teama de sacrificiu si fara a pretinde nimic in schimb. Si astfel il inalta si il innobileaza pe om. „Cel ce nu iubeste n-a cunoscut pe Dumnezeu, pentru ca Dumnezeu este iubire” spune apostolul Ioan

"Iubirea este inrudirea omului cu Dumnezeu.Ea uneste la maxim persoanele umane fara sa le confunde.In iubire se arata plenitudinea existentei."Dumitru Staniloae

3 ianuarie 2012

Cristian Turcanu-In afara vremurilor




Unii se nasc prea tîrziu alţii prea devreme. Eu cred că nici măcar nu m-am născut unde trebuie, d-apăi să mai fiu şi în concordanţă cu vremurile. Cu gîndurile şi speranţele mele, cu simţămintele şi visele mele nu prea reuşesc să mă încadrez în spaţiu şi cu atît mai puţin în timp. În partea dreaptă a titlului acestui blog sînt scrise cîteva cuvinte, cuvinte definitorii, cuvinte cheie a ceea ce vor să exprime articolele scrise. Dacă nu le-aţi cititi pînă acum mutaţi cursorul puţin mai sus. Ce scrie acolo? – iubire, înţelepciune, credinţă, frumuseţe, putere, smerenie. Cică ar fi fost mai bine dacă în loc de smerenie aş fi scris şmecherie! Aşa îmi spunea cineva acum cîteva luni. Oare chiar atît de mult să fiu de defazat faţă de vremurile în care trăiesc? Bine că sînt în concordanţă cu inima mea şi cu ceea ce emană ea: iubire, înţelepciune, credinţă, frumuseţe, putere, smerenie. În fine, poate că nu eman toate acestea, dar măcar aspir să le am şi le celebrez oriunde le întîlnesc.
Iubire dacă ai şi e suficient să-ţi faci viaţa frumoasă şi să te mîntuieşti. Iubirea! Eterna iubire! Eternul mister! Mereu prezentă, mereu prea puţină!
Înţelepciune am reuşit să adun cît de cît. Mi-am dat seama de aceasta în ultimii ani, pe măsură ce am realizat că de fapt nu ştiu mai nimic.
Credinţă ne trebuie mereu, nu putem să mişcăm nici un deget dacă nu avem credinţa că îl putem mişca. Chiar şi cît un bob de muştar dacă este mută şi munţii din loc desigur, nu fără efortul corespunzător! Mereu vîrful de lance, deschizătoare de drumuri – credinţa! Mereu ultima care piere prin forma ei particulară de manifestare – speranţa.
Frumuseţe nu ştiu cît reuşesc să creez. Nu ştiu dacă am un simţ estetic sănătos. În seara aceasta am fost la spectacolul One man show al lui Dan Puric şi dacă nu aş fi avut locuri pe mijlocul rîndului aş fi plecat repede. Dezamăgitor! Desigur, vorbesc pentru mine. Am mai avut în ultimii ani şi alte dezamăgiri asemănătoare legate de artă. Ca atare, ori am eu o problemă cu simţul estetic, ori trebuia să mă nasc în alte vremuri.
Putere ai doar dacă ai deja din cele enumerate mai sus. Ai iubire – ai şi putere. Ai înţelepciune – ai şi putere. Ai credinţă – ai putere din plin. Ai frumuseţe – ai putere, măcar atît cît să fascinezi! Fără iubire, înţelepciune, credinţă, frumuseţe nu vei vedea nici cea mai firavă urmă de putere. E adevărat că poţi să ai iubire de arginţi, poţi să ai înţelepciune doar pentru a fi „descurcăreţ”, poţi să ai credinţă în orice, nu neapărat în Dumnezeu, dar numai dacă crezi în ceva ai şi putere.
Smerenie au doar cei puternici. Ca să poţi să cunoşti smerenia e musai cumva să devii mai întîi un om puternic. Cu cît eşti mai puternic cu atît poţi să pătrunzi mai adînc în smerenie, dar e adevărat că există şi riscul de a te fura demonii mîndriei atunci cînd începi să prinzi gustul puterii. Cineva care este puternic prin iubire nemăsurată, înţelepciune profundă, credinţă de nestrămutat, frumuseţe angelică, putere divină poate să cunoască şi să exprime într-un mod sublim smerenia. Iubirea, înţelepciunea, credinţa, frumuseţea, puterea pot să crească prin eforturile tale pînă la un punct de la care nu se mai pot dezvolta fără să adaugi smerenia. Dacă atunci cînd îşi ating vîrful splendorii, virtuţile enumerate mai sus, nu reuşeşti să adaugi smerenia, ele vor începe să scadă şi chiar te vor răvăşi. Este periculos să dezvolţi prea multă putere dacă nu simţi că înţelegi smerenia. Este bulversant să iubeşti din tot sufletul tău, dacă nu ţii aproape de tine smerenia. Este ridicol să te bazezi pe frumuseţe, dacă nu ai trezită în tine smerenia. Chiar şi înţelepciunea este posibil să te răstoarne, conducîndu-te pe căi întunecate, dacă nu ţi-ai luat ca spijin bastonul smereniei.
Iubire, înţelepciune, credinţă, frumuseţe, putere, smerenie – arta de a trăi! Sînt scrise bine aşa cum le-am scris. Nu trebuie înlocuit nici un cuvînt, nu sînt în afara vremurilor dacă le promovez şi cred cu tărie în ele. De fapt, toate acestea sînt în afara oricărui timp, nu doar în afara vremurilor de astăzi. Nu ţin să fiu în concordanţă cu vremurile, ci cu eternitatea! Rămîn fidel virtuţilor chiar dacă scriu doar pentru vreo cîteva zeci de persoane.

http://www.artadeatrai.ro/in-afara-vremurilor

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu