Love is life

Iubirea ne deschide calea spre spiritualitate, spre armonia sufletelor si frumusetea universului, caci doar iubirea se daruie neconditionat, fara teama de sacrificiu si fara a pretinde nimic in schimb. Si astfel il inalta si il innobileaza pe om. „Cel ce nu iubeste n-a cunoscut pe Dumnezeu, pentru ca Dumnezeu este iubire” spune apostolul Ioan

"Iubirea este inrudirea omului cu Dumnezeu.Ea uneste la maxim persoanele umane fara sa le confunde.In iubire se arata plenitudinea existentei."Dumitru Staniloae

9 martie 2017

15 sfaturi de la un naturopat pentru a-ti reinventa viata


Talia Marcheggiani este medic naturopat curent in Toronto, avand o abordare holistica in tratarea bolilor pacientilor sai. Aceasta ne propune 15 pasi pe care ii putem urma pentru a ne reinventa vietile si a aduce abundenta, creativitatea si fericirea in peisajul nostru cotidian:
Talia Marcheggiani este medic naturopat curent in Toronto, avand o abordare holistica in tratarea bolilor pacientilor sai. Ea are in vedere toate aspectele sanatatii si starii de bine a pacientilor sai, axandu-se atat pe planul fizic, cat si mental, emotional si spiritual.
Intr-un articol publicat pe www.thenddc.com ( Naturopathic Doctor Development Center) si care are ca punct de plecare cartea lui James Altucher (autor si antreprenor) - “The power of no”, acesta sustine ca este posibil sa ne reinventam pe noi insine si vietile noastre in 5 ani spunand “nu” tuturor lucrurilor care nu ne mai sunt de folos. Indiferent ca ne referim la prietenii sau relatii toxice, comportamente nocive, patternuri negative, poate chiar tocmai la acele lucruri pe care nu vrem sa le facem, trebuie sa ne eliberam de ele. Doar astfel putem aduce fericirea, abundenta si creativitatea in vietile noastre.
Talia Marcheggiani, naturopat: 15 pasi pentru a-ti reinventa viata
via Nddc.com
1. Spune “nu” tuturor lucrurilor pe care nu le vrei.
Spune “nu” lucrurilor care iti fac rau: rau emotional, rau mental, rau fizic, lucrurilor care iti irosesc timpul, banii, somnul. Trebuie sa spunem “nu” pentru a putea spune “da” lucrurilor pe care le vrem de fapt. De fapt, spune “nu” tuturor lucrurilor carora nu le spui “da” din toata inima.
2. Reevalueaza-ti relatiile.
Cine nu te face sa te simti bine? Cine te face sa te indoiesti de tine? Cine simti ca te va respinge daca te porti in preajma sa asa cum esti tu cu adevarat? Cu gratie, incepe sa te distantezi de aceste relatii. Poate ca te vei simti singura pentru un timp, insa singuratatea este uneori un lucru bun.
3. Exploreaza subiectele care te interesau cand erai copil.
Cand am reinceput sa pictez in 2008, dupa ce obtinusem un grad stiintific, viata mea s-a schimbat putin. In 2011 am deschis un blog si s-a intamplat sa fie cel pe care il citesti acum. Intoarce-te la acele lucruri care te pasionau cand erai copil, chiar daca este doar un desene animat la care obisnuiai sa te uiti.
4. Tine un “borcan al recunostintei”.
O data pe zi scrie ceva pentru care esti recunoscatoare – foloseste cat mai multe detalii cu putinta – si pune-le intr-un borcan sau intr-o cutie de pantofi. Cand te simti abatut, deschide borcanul si citeste mesajele pe care le-ai lasat. Am incercat si eu un exercitiu similar cu lucrurile pe care am vrut sa le manifest sau sa le obtin. Cateva luni mai tarziu, mi-am citit notitele si mi-am dat seama ca le-am indeplinit pe fiecare din ele. Este uimitor cata energie poate atrage un borcan de sticla.
5. Citeste.
Conform lui James Altucher, ai nevoie sa citesti 500 de carti pe o anumita tema inainte de a deveni expert in ceva. Sunt necesari 5 ani ca sa te reinventezi asa ca incepe sa citesti acum. Citeste o carte si apoi, plecand de la acea carte, citeste inca una. Este interesant unde ne pot duce astfel de carari ale cititului. Am citit o carte care mentiona o alta, am citit-o si pe aceea si apoi am ajuns intr-o noua lume despre care nu stiam ca exista. Personal, ma simt putin nelinistita cand nu am o carte langa patul meu, dar daca esti incepator in ale cititului, incepe cu putin.
6. Dormi 8-9 ore pe noapte.
7. Mananca legume, in special legume verzi.
Evita zaharul, consuma cafea si alcool cu moderatie. Opteaza pentru proteine si grasimi sanatoase.
8. Fa exercitii.
Fa putina miscare in fiecare zi.
9. Exerseaza muschiul ideii.
In opinia lui James Altucher, creativitatea este un muschi pe care trebuie sa il antrenam altfel se atrofiaza precum orice alt muschi. Acesta ne recomanda sa tinem un jurnal in care sa notam 10-20 de idei in fiecare zi. Nu trebuie sa fie idei bune, ci orice fel de idei. Inlaturarea filtrului auto-judecare este important pentru a permite creativitatii sa infloreasca. Trebuie sa ne tonifiem acest muschi.
10. Fa psihoterapie daca este necesar.
Incepe sa te ocupi de ranile din copilarie si intalneste-ti criticul interior. Indreapta-ti convingerile eronate pe care le ai despre tine, despre lume si despre trecut.
11. Mareste-ti cercul social.
Daca dupa ce ai urmat pasul 2, ti se pare ca cercul tau social s-a micsorat, incepe sa gasesti modalitati pentru a-l extinde.
12. Trateaza-i pe ceilalti ca si cum ar fi ultimele lor zile pe pamant.
Ni se spune sa ne traim fiecare zi de pe Pamant de parca ar fi ultima. Dar daca am trai ca si cum fiecare zi de pe Pamant ar fi si ultima zi a celorlalti? Probabil ca ne-am purta cu ei putin mai frumos, am fi mai deschisi fata de ei, mai sinceri, nu am mai barfi si nu i-am mai vorbi de rau. Poate ca i-am aprecia mai mult.
13. Acorda atentie acelor aspecte pe care le dispretuiesti in altii sau in privinta carora esti gelos.
Lucrurile pe care le invidiem la altii sunt adesea eurile noastre renegate. Daca sunt gelos pe debutul prietenului meu pe Broadway probabil ca imi neg partea creativa, excentrica si artistica din mine si careia este timpul sa ii ofer dragoste si atentie.
Lucrurile care ne deranjeaza la altii reprezinta adesea partile noastre intunecate, lucrurile negative pe care le renegam in noi insine. Fostul meu prieten era egoist si rece. Avea grija mai intai de propriile nevoi. Poate ca am nevoie sa incep sa am grija de propriile nevoi sau sa fac pace cu propriile tendinte inspre egoism. Emotiile noastre negative fata de altii ne pot asigura instrumente uimitoare de iluminare si ne pot pregati pentru propria reinventare.
14. Asculta. Pune intrebari. Manifesta curiozitate.
Cand cineva termina ce a avut sa-ti spuna, respira si numara pana la 2 inainte de a raspunde. Este uimitor cum se schimba relatiile cand te angajezi in simplul act de a asculta. Iubesc tehnica ascultatului reflectiv. Atunci cand ascultam reflectiv, repetam inapoi cuvintele celuilalt, adaugand in acelasi timp ceva nou, ceva ce credem ca au intentionat sa spuna, cautand intelesul cuvintelor persoanei respective – prietenul tau, pacientul sau clientul tau. Gasesc ca acest lucru ajuta persoana cu care vorbesc sa simta ca este cu adevarat ascultata. Daca inteleg gresit, ii ofera celeilalte persoana sansa de a ma corecta si prin urmare asigura ca ne intelegem unul pe altul si comunicam cu adevarat.
15. Fa-ti o lista de "to-do".
In loc sa iti faci o lista cu lucrurile pe care trebuie sa le faci astazi, lista ta standard, scrie o lista cu lucrurile pe care le-ai facut la sfarsitul fiecarei zilei. A te uita la tot ce ai facut in ziua respectiva ofera un sentiment al implinirii mult mai benefic decat stresul si anxietatea cauzate de lista cu lucruri pe care le ai de facut.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu